אדלשטיין על ההתנתקות: הרוב מכריע אך לא תמיד צודק

    אבי יעקב No Comments on אדלשטיין על ההתנתקות: הרוב מכריע אך לא תמיד צודק
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר נערך בבית הנשיא האירוע הממלכתי לציון עשר שנים להתנתקות מגוש קטיף בהוקרה לתושבי גוש קטיף. האירוע שהתקיים ביוזמת מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף צפון השומרון נערך בסימן אחריות לאומית, בהשתתפותם של כ-650 תושבי גוש קטיף.

    במהלך האירוע נשאו דברים יושב ראש הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, רבה של גוש קטיף הרב יגאל קמינצקי ודוד חטואל שאיבד את אשתו טלי וארבעת בנותיו בפיגוע בציר כיסופים. בשם תושבי גוש קטיף נשאו דברים בין השאר אורי מנשרי, צורית ירחי ונתן בר. כמו כן, במהלך הטקס עלו קטעי וידאו מרגשים מתקופת ההתיישבות ומתקופת הגירוש, ותוך כדי כך עלו לדבר תושבי גוש קטיף אשר הביאו את הפן האישי שלהם.

    את דברי נשיא המדינה, רובי ריבלין, שנעדר עקב השבעה על אחותו, הקריאה רעיית הנשיא: "עשור אחרי, לא כל השברים התאחו, הדרך אל הריפוי אינה פשוטה, אך אנחנו מחויבים לצעוד בה יחד. נצרים כמו תל אביב היא סיפור של התיישבות ציונית שקמה בגבורה וחירפה נפשה כדי לבסס את תקומת העם היהודי בארצו"

    יושב ראש הכנסת ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין התייחס בדבריו אל המסקנות שיש בעיניו להפיק מההתנתקות: "האחת היא- שהרוב אמנם מכריע, אך לא תמיד צודק! לא כל מה שנראה פופולרי בזמן נתון- הוא הדבר שנכון וראוי לעשותו. השנייה, קשורה לתופעה מדאיגה שבלטה באותם ימים, אך קיימת גם היום בצורותיה השונות- והיא התופעה המסוכנת של "העדר" – ההשפעה המצטברת שיש לדעת הקהל, ועל דעת הקהל. בהתנתקות ראינו זאת באופן תפקודה של התקשורת, לא רק במה שהתפרסם- אלא גם בדרך שבה פורסם, ולא מעט גם במה שלא; שהרי היו "קובעי טעם", מטעם עצמם כמובן, שבחרו מה ראוי לציבור לדעת ומה לא, פחות בינתיים – כל עוד זה משרת את המטרה".



    0 תגובות